Prowadzenie fanpage na Facebooku to zadanie nie tylko wymagające odpowiedniej wiedzy, ale także kreatywności. Nie ma znaczenia, czy jesteście właścicielami strony hobbystycznej, firmowej czy też rozrywkowej – czytelnicy oczekują ciekawych, oryginalnych treści, ale także grafik, które zachęcają do przeczytania posta. Jak więc skutecznie działać w social mediach, aby obserwatorzy polubili naszą stronę?
Content plan, czyli zaprojektowana oryginalność
Pierwszą kwestią, o jakiej powinniście pomyśleć, jest content plan, czyli harmonogram postów, jakie zamierzacie opublikować. W tym zakresie rozwiązań jest co najmniej kilka. Warto skorzystać na przykład z kalendarzy świąt nietypowych, jakie bez trudu znajdziecie w sieci. Wystarczy przygotować swój własny planner i umieścić w nim święta, o jakich chcecie wspomnieć w publikowanych materiałach. Nie można zapominać, że kluczem do sukcesu jest także efektowna grafika, dlatego zainwestujcie w płatną wersję popularnego oprogramowania do automatycznego tworzenia grafiki, w czym pomoże pożyczka online.
Content plan powinien być ustalony przynajmniej na rok. Wówczas macie pewność, że posty nie będą się dublować, a także przyzwyczaicie swoich obserwatorów do konkretnych dni lub godzin, w których mogą liczyć na nową treść. Pamiętajcie też, żeby przygotowane posty zachęcały do ich udostępniania oraz klikania polubień. Dzięki temu zbudujecie zaangażowaną społeczność, która chętnie poleci waszą stronę
Reklama
Facebook stał się potężnym narzędziem reklamowym. Możecie skorzystać z opcji promocji własnej strony, wybierając jedną z opcji, jaką portal oferuje nawet prywatnym użytkownikom. Pamiętajcie jedynie, że niezbędna będzie karta kredytowa, którą musicie podpiąć do konta reklamowego. Dopiero po pozytywnej weryfikacji możecie korzystać ze wszystkich możliwości promocyjnych. Ustawianie i projektowanie efektywnych kampanii nie jest zadaniem prostym. Musicie określić budżet, grupę odbiorców, czas trwania promocji jej zakres geograficzny itp.
Aby nie zmarnować zainwestowanych pieniędzy, warto poprzedzić projektowanie kampanii solidnym szkoleniem z reklam w social mediach. Kursy, szczególnie prowadzone przez znanych specjalistów w tym zakresie, nie należą do najtańszych, ale z pomocą przyjdzie pożyczka online. Pamiętajcie też, że porządny zastrzyk wiedzy teoretycznej pozwoli wam zrozumieć algorytmy oraz inne mechanizmy, rządzące portalami społecznościowymi.