Pozyskanie nowych klientów to proces, który spędza sen z powiek niejednemu przedsiębiorcy. Według ostatnio opublikowanych badań, ponad 60% marketerów twierdzi, że generowanie ruchu i potencjalnych klientów jest ich największym wyzwaniem. Aby pozyskiwać nowych klientów, firmy coraz chętniej skłaniają się ku możliwościom, jakie daje marketing cyfrowy.
Oto cztery sposoby na zdobycie większej liczby potencjalnych klientów z marketingu cyfrowego:
Nie ignoruj mediów społecznościowych
Jeśli masz strony na Facebooku lub LinkedIn dla swojej firmy, ale rzadko z nich korzystasz, tracisz potencjalnych klientów. Publikując treści takie jak blogi lub filmy w sposób regularny, masz możliwość nawiązania kontaktu ze swoimi obserwatorami, odpowiadania na pytania i rozwijania swojej firmy jako lidera w swojej branży.
Możesz także kupować reklamy w mediach społecznościowych, które są kierowane do określonych użytkowników na podstawie takich czynników, jak wiek, branża i ostatnia aktywność online, aby zwiększyć widoczność firmy.
Publikuj wartościowe treści w swojej witrynie
Atrakcyjna strona internetowa to świetny sposób na wyróżnienie się z tłumu, ale potrzebujesz też mocnych treści na swoich stronach. Tworzenie stron docelowych i blogów na tematy, które interesują potencjalnych klientów, to świetny sposób na podniesienie pozycji Twojej witryny w wyszukiwarkach. Te strony powinny mieć angażującą treść z często używanymi słowami kluczowymi. Z biegiem czasu Twoja witryna będzie pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania, ponieważ świeże, trafne treści zawsze mają pierwszeństwo przed nieaktualnymi i mało rozbudowanymi.
Skorzystaj z reklam w wyszukiwarkach
Publikowanie treści bogatych w SEO to świetna długoterminowa strategia, ale co, jeśli potrzebujesz teraz potencjalnych klientów? Jeśli masz możliwosć za to zapłacić, możesz przejść na początek wyników wyszukiwania dzięki reklamom Google Ads. W ten sposób Twoja oferta jest pierwszą rzeczą, jaką widzi potencjalny klient, szukając słowa kluczowego pasującego do Twojej reklamy. Niektóre z zalet SEM polegają na tym, że możesz znaleźć użytkowników, którzy aktywnie szukają haseł odpowiednich dla Twojej firmy, i zoptymalizować kampanię za pomocą analiz w czasie rzeczywistym.
Skorzystaj z pomocy wyspecjalizowanych firm
Agencje generujące leady b2b to doskonały sposób na pozyskanie wysokiej jakości grupy klientów. Kluczem do sukcesu okazuje się być ogromna wiedza marketerów poparta wieloletnim doświadczeniem. Dobrze opracowana strategia może nam przynieść grono klientów biznesowych zainteresowanych naszymi produktami bądź usługami.